Traintrip s LIDLenkou po Čechách – 9.11.2013

skladacka_jizdenka2013_1 V prodejnách LIDL byly v termínu od 21.10-8.11.2013 opět v prodeji oblíbené síťové jízdenky ČD NET za 199,-Kč. Platnost zakoupených jízdenek byla tentokrát stanovena na 9., 16. nebo 23.11.2013. Jednu jsem si zakoupil a udělal si traintrip (podle hesla „I cesta může být cíl“) po Čechách a v každém městě i krátkým pobytem v něm.

Plány na cestu byli dva, až tři.. všechny v Čechách. Nakonec jsem si jednu vybral (ale práci to teda dalo se rozhodnout), říkám tomu „pavouk“ (Ostrava – Praha – Plzeň – Praha -Ústí n/L – Praha (jen průjezd) – Pardubice – Ostrava).

V sobotu jsem měl nařízený budík už na jednu ráno, i když tramvaj na nádraží jela až ve 3.25 a vlak ze Svinova 4:09 (však to znáte- sprcha, snídaně.. atd., tuhle pasáž přeskočím, stejně by nikoho nezajímala).

Ve 4:07 přifrčel Ex541 Ostravan na nádraží v Ostravě – Svinově, táhla no nejnovější lokomotiva ze Škodovky. Celkem rychle jsem si našel místo (v druhém vagoně, první byl celý zamístenkovaný) a usadil se (zachvíli si ještě přisedl další spolucestující). Postupně v dalších stanicích se vlak plnil víc a víc a v Zábřehu na Moravě už naše kupé bylo beznadějně zaplněné (osm míst). Náš vůz byl sice jen částečně humanizovaný (místo koženky byla plyš, ale i tak byla cesta příjemná).

Cesta byla v pohodě, střídavě jsem si hrál s mobilem, četl sobotní MF Dnes (ještě, že trafika na Svinově otevírá už ve 4hodiny ráno) a chvilkama jsem podřimoval (jako většina kupéčka a určitě i celého vlaku). Do Prahy jsme dorazili dle jízdního řádu v 7:55 (cestou jsme si nabrali pár minut zpoždění, ale v Praze jsme už byli načas).

Ex 541 Ostrava v Praze hl.n.

Při přestupu na R754 do Plzně jsem měl chvíli času, tak jsem se prošel k nejbližšímu informačnímu panelu do haly zjistit odkud mi to vlastně dál jede a šup na správné nástupiště. Rychlík byl složen z humanizovaných Béček, ale interiér byl příjemný, čistý a vytopený.

Po asi hodině pohodové jízdy jsme dorazili do Plzně, moc času jsem neměl, ale na krátkou procházkou Plzní to stačilo. Hlavní plzeňské nádraží je zrovna v rekonstrukci, staví se hlavně podchody, aby lidé nemuseli přes koleje (což mi připomnělo, že při cestě zpátky na jednu paní dlouze houkal právě se rozjíždějící vlak, protože vstoupila do kolejiště ve chvíli, když tam neměla už co dělat. Naštěstí ale strojvůdce vlak zastavil a tragédie z toho nebyla. Škoda jen, že jsem nebyl blíž a neslyšel tak případné nadávky od strojvedoucího když se vyklonil z okénka :-D).

Jak jsem již zmínil, tak jsem měl krátký čas na prohlídku malé části Plzně a tedy i na pár fotek.

V 11.08 z nástupiště 1A měl odjezd R825 Točník na Prahu. Seděl jsem ve voze, který s dělí napůl s prostorem pro zavazadla a balíky a trvalo mu nějakou dobu, než se vytopil na příjemnou teplotu, takže úplně příjemně v něm nebylo. Navíc zrovna tenhle vůz ještě neprošel žádnou humanizací, takže staré koženkové béčko (naštěstí už ale mizí z českých kolejí celkem rychle). Cesta z Plzně zpátky na Prahu ubíhala trochu pomaleji (buď to bylo teplotou v kupé nebo v části cesty i sezením v protisměru, kombinace obojího též není vyloučena. Spolucestujícími to rozhodně nebylo. :P)

Minutu před třičtvrtě na jednu odpoledne jsme dorazili do Prahy na hlavní nádraží a já měl 45 minut volného času v Praze, využil jsem ho roce a půl prohlídkou nádražní haly (tedy spíš obchodního centra) a zjišťoval co jsem tam změnilo… Hlavně je už konečně v rekonstrukci stará výpravní budova, včetně legendární Fantovy kavárny. V hale přibylo od minulé návštěvy pár laviček k sezení, ale stále jich tam není dost, takže čekající cestující stejně musí přád stát nebo si sednout třeba v Burger Kingu (ovšem ne zadarmo a ani tam není jisté, že na ně zbyde místo než si sednou ve vlaku).

Příbližil se čas odjezdu vlaku R612 Bílina do Chebu, v mém případě bylo cílovou stanici Ústí n/L hl.n. (vždycky se mi líbí, jak před cedulemi s vlaky na hlaváku postávají lidé a jakmile se u jejích vlaku objeví nástupiště a kolej, tak zavládne hromadný úprk na místo 😀 .. nikde jinde jsem takový hromadný přesun v jednu chvíli neviděl). Cesta Bílinou byla pohodová, seděl jsem zase v humanizovaném béčku a cesta utíkala celkem rychle.

Co mě překvapilo bylo to, že jak v R754, tak v R612 byl minibar s občerstvením a obsluhou (od společnosti JLV, a.s.). Například na trati z Ostravy, či Brna do Prahy je jak minibar, tak i jídelní nebo bistro vůz tradice, ale na obyčejném rychlíku jsem to zažil poprvé.

OC Fórum Ústí n/L

Do Ústí jsme dorazili na čas, měl jsem asi hodinu a půl času a ten jsem věnoval krátké procházce po centru a hlavně nedalekém nákupním centru Fórum Ústí n/L. OC Fórum je mostrózní stavba uprostřed na kraji centra Ústí, vedle nádraží a řeky (hádejte jaké :-P). Ze tří stran toto nákupně-zábavní centrum obepíná historický kostel a tedy je vedle sebe jak chrám náboženský, tak i chrám konzumu (ideální na to pomodlit se, svěřit se s hříchy a jít si nakoupit a do kina). Vedle Fóra je i starý OD Labe, do něho jsem ale nevlezl, takže můžu jen říct, jak na mě působí zvenku – šedivá kostka. Zajímavostí OC Fórum v Ústí je lanovka, která vás z nákupního centra vyveze na zámeček Větruše nacházející se na skále nad městem. Ústí n/L je pěkné město, ještě se tam někdy vypravím na delší výlet, včetně cesty lanovkou.

Příbližil se čas 16.13, tedy odjezd EC177 Slovenská strela na Prahu (tu jsem jen projižděl), vystupoval jsem až v Pardubicích, kde jsem měl přestup na Expres do Ostravy. Vlak EC177, jakožto mezinárodní vlak (z Německa, přes Česko na Slovensko) nesmí dělat ostudu a tak byl složen z nových a plně klimatizovaných vozů. Těšil jsem se, že konečně to bude vlak, který bude mít zásuvky, protože můj mobil už nutně potřeboval doplnit energii. Napřed mě sice to ECéčko zklamalo (hledal jsem pod sedadlem, za opěradlem.. a zásuvka nikde, ale pak spolucestující v kupé odhrnula závěs a.. zásuvka byla tam, ovšem ze čtyř fungovali v kupé jen dvě, ale aspoň něco. :)

V 18.39 jsme dorazili do předměstí HK 😀 (Pardubic) a já měl asi 40 minut čas do odjezdu vlaku Ex541. Skočil jsem si do Alberta u nádraží koupit něco k snědku a na pití (termoska s čajem už byla na suchu :-( ).

Bylo 19.21 a do stanici právě přijížděl Expres číslo 541 Hutník, tažený polskou mašinou společnosti PKP Intercity. Přišli poslední dvě a půl hodiny cesty vlakem ze sobotního traintripu. Tentokrát jsem prošel dva vozy, abych až v tom třetím (lehce humanizovaném – plyšové potahy místo koženky) hned na začátku ulovil místo v kupéčku, které nebylo s místenkami. Nebudu popisovat jak jsem strávil čas na cestě.. však to znáte – svačina, čtení, netování na již částečně nabitém mobilu a civění do blba (no poslední asi hodinu už teda ne do blba, ale na někoho :-P).

Ve 21.54 jsme dorazili na nádraží ve Svinově a já si šel sednout do již přistaveného Os 2843 linky S1 (vedený jednotkou City Elefant) s odjezdem ve 22.18 do stanice Ostrava – Vítkovice (Vítkovice = totálně zpustlá a zanedbaná stanice). Následoval asi 15ti minutový pěší přesun domů.

Na závěr můžu říct snad jen to, že traintrip s LIDLenkou jsem si užil a už se těším na příští (možná i bez LIDLenky, síťové lístky jsou výhodné i za běžnou cenu).

Přesný rozpis cesty v tabulce.

Líbilo, nebo to bylo trapné? Like potěší, komentář ještě více. :-)

/Fotky jako tradičně na Rajčeti.